website

Dua maken: The Do's en Don'ts | Islamitische muur met de dua van de profeet

Dua Making Dua: The Do's and Don'ts | Islamitische muurkunst met de Most frequent dua van de profeet (pbuh)

De afbeelding hierboven toont de islamitische muurkunst van Dua Rabbana Atina, in islamitisch patroon ( Klik hier om het product te bekijken )

Islamitische muurkunst die DUA bevat, dient als een herinnering voor moslims om de hele tijd dua te onthouden en te zeggen. De slimme moslim grijpt elke gelegenheid aan en elke keer om te smeekten aan Allah (SWT) op zoek naar het beste van deze wereld en het hiernamaals. Dat is de reden waarom veel moslimhuizen islamitisch decor en islamitische muurkunst hebben die dua bevat, vooral dua uit koran in elegante Arabische kalligrafie om hun muren te versieren. Supplication (of DUA) is een van de meest eervolle aanbidding die monotheïsme aantoont, en alleen onderwerping aan Allah (SWT).

Dit artikel zal de vorm van Dua Allah (SWT) ontmoedigen, en wat Dua Allah (SWT) prees en aangemoedigd, en wat de meest frequente dua was van de Profeet (pbuh)

Dua Making Dua: The Do's en Don'S volgens Quran en Sunnah

ISLAMIC WALK ALT =

De afbeelding hierboven toont de islamitische muurkunst van dua rabbana atina, in grijs en rood arabesk ontwerp ( klik hier om het product te bekijken )

In dit artikel zullen we de dos en don'en van het maken van dua bespreken in het licht van Surah al-Baqarah verzen 200, 201 en 202.


Surah al-Baqarah: vers 200

 فَإِذَا قَضَيْتُم مَّنَاسِكَكُمْ فَاذْكُرُوا اللَّهَ كَذِكْرِكُمْ آبَاءَكُمْ أَوْ أَشَدَّ ذِكْرًا ۗ فَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ

Betekenis: En wanneer u hebt voltooid Je riten, onthoud Allah zoals je [vorige] herinnering aan je vaders of met [veel] grotere herinnering. En onder de mensen is hij die zegt: "Onze Heer, geef ons in deze wereld", en hij zal in het hiernamaals geen aandeel hebben.

Ibn Kathir citeerde de uitleg van Ata Ibn Abi Rabah dat net zoals kinderen zich altijd hun ouders herinneren, je ook Allah SWT herinnert na het voltooien van Hajj. Er wordt verteld dat tijdens de Hadj, de tijd van Jahiliyyah, ze samen zaten en tegen elkaar zeiden dat mijn vader een gastvrij was. Hij voedde (de armen), hielp anderen (beëindigde hun geschillen, met zijn geld), betaalde de Diyah (d.w.z. bloedgeld), 'enzovoort. Daarom heeft Allah Subhanahu Ta'ala hen aangemoedigd om Allah meer te herinneren dan de herinnering aan hun voorouders.

De afbeelding hierboven toont de islamitische muurkunst van Dua Rabbana Atina, in pastel waterverfontwerp ( klik hier om het product te bekijken )

Another Uitleg vond dat, na de Hadj, de Arabieren hielden altijd een beurs in Mina en herdenkt de prestaties van hun voorouders. Moslims worden verteld dat na het voltooien van de Hadj op de 10e van Dhul-Hajj door te stenigen, het hoofd te schudden en de Tawaf van de Kaaba en de sausa-Marwa Sai uit te voeren, gedurende de drie dagen dat je in Mina verblijft, herinner je Allah heel veel. daar. U herinnert zich bijvoorbeeld uw voorouders tijdens de Jahili -periode. ( Tafseer Ahsanul Bayan)

Daarom wordt het altijd aangemoedigd om Allah te onthouden, de verheven en altijd hoog. Allah SWT moedigt aan om hem te herinneren voordat hij hem in smeekbede roept, omdat dit de kans vergroot dat het verzoek zal worden ingewilligd. Allah kastijdt ook mensen die hem alleen om hulp vragen bij kwesties die verband houden met dit leven en kwesties over het hoofd zien met betrekking tot het hiernamaals ... Allah SWT zei:

(Sommigen onder de mensheid zeggen: "Onze Heer! Geef ons (uw beloningen) in deze wereld, want er zal geen beloning zijn in het hiernamaals.) d.w.z. ze zijn niet opgenomen in het hiernamaals. Degenen die deze kritiek lezen, zullen worden afgeschrikt door het kopiëren van degenen die werden genoemd.


Surah al-Baqarah: vers 201

وَمِنْهُم مَّن يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

Betekenis: Maar onder hen is hij Wie zegt: "Onze Heer, geef ons in deze wereld [dat wat] goed is en in het hiernamaals [dat wat] goed is en ons beschermt tegen de straf van het vuur."


Allah onthulde onmiddellijk:

Surah al-Baqarah: Vers 202


أُولَٰئِكَ لَهُمْ نَصِيبٌ مِّمَّا كَسَبُوا ۚ وَاللَّهُ سَرِيعُ الْحِسَا zei

Betekenis: Die hebben een aandeel van wat ze hebben verdiend, en Allah is snel rekening.

Daarom waardeerde Allah SWT degenen die verzoeken hebben gedaan voor zowel de zaken van dit leven als het hiernamaals.

De meest voorkomende DUA van de profeet Muhammad PBUH:

De afbeelding hierboven toont de islamitische muurkunst van dua rabbana atina, in grijs en beige islamitisch patroon ( Klik hier om het product te bekijken )

Anas ibn Malik meldde dat de meest frequente aanroep van de profeet PBUH was: "O Allah! Geef ons in de wereld dat wat goed is en in het hiernamaals dat Dat is goed en red ons van de kwelling van het vuur. " (Sahih al-Bukhari 6389)

Dus anas ibn malik zelf reciteerde om dat vers als een gebed te reciteren toen hij bad. Zelfs als iemand hem om een ​​gebed vroeg, zou hij het aan hem geven. Toen hij eenmaal opmerkte, heeft Allah in dit gebed alle zegeningen van de wereld en het hiernamaals en het gebed van de hel van de hel.

verenigd.

Eens ging de boodschapper van Allah pbuh naar een patiënt. Hij zag dat de patiënt volledig uitgehongerd was. De profeet Pbuh vroeg hem, heb je tot Allah gebeden? Hij bood, ja. Ik bad tot Allah, o Allah! Geef me alsjeblieft de straf van mijn hiernamaals in deze wereld. De profeet PBUH was verrast en zei: 'Subhanallah! Heeft iemand de mogelijkheid om de straf van Allah te dragen? Je blijft dit gebed vanaf nu bidden: "Rabbana atina fid-dunya hasanatan wa fil 'akhirati hasanatan waqina' adhaban-nar." Het werd gezien dat Allah met de zegen van dit gebed hem geneest. - Tafseer Ahsanul Bayan

In een ander verhaal gebruikte de profeet pbuh de bovenstaande smeekbede tussen ِ ar-rukkn al-yamani (zuidwestelijke hoek van Kaaba) en ar-rukkn al- Aswad (zuidelijke hoek van Kaaba). Het is dus Sunnah om deze dua te reciteren tijdens de Tawaf van Hajj en Umrah. - ( Abu Dawud: 1892)

Mensen stellen zich altijd voor en speculeren over de wereld en het hiernamaals. Er is niets meer dan dat. Allah SWT heeft ons verteld hoe de beweging van mensen in deze twee werelden zou moeten zijn. Allah SWT leerde de profeet Muhammad pbuh hoe de Ummah succes in beide werelden zal behalen dat in de wereld en hierna betekent. Hoe je goed kunt leven, je kunt gelukkig leven.

Hoe een gelovige dienaar tot Allah SWT moet bidden, op zoek naar goedheid, wordt hier in deze vorm onderwezen. Omdat het vragen om hulp een aanbidding van Allah is. En dit is de dua voor het welzijn van deze wereld en het hiernamaals.

Vanwege de korte lengte en het gemak van memorisatie kan deze krachtige DUA gemakkelijk in het dagelijks leven worden gereciteerd. Anas ibn Malik vertelt dat de profeet Mohammad het gebruikte om deze dua meestal te reciteren. (Sahih Muslim: 6841)

Als ummah moeten we allemaal meer van het werk doen dat wordt gedaan door de profeet Mohammed Pbuh, want als we het pad volgen dat wordt getoond door de profeet PBUH, zal hij bemoeien voor ons op de dag van de opstanding.

Vers 201 van Surah al-Baqarah werd voornamelijk door de Heilige Profeet (SAW) gereciteerd. Het vers wordt daarom de grootste smeekbede van de heilige koran genoemd.

Als je je de hele dua e Qunoot niet kunt herinneren, kun je deze dua rabbana atina reciteren in plaats van dua qunoot tijdens het Isha-gebed. < < /P>

Dua Betekenis van Rabbana Atina Fid-Dunya Hasanatan Wa Fil 'Akhirati Hasanatan:

De afbeelding hierboven toont de islamitische muurkunst van dua rabbana atina, in beige arabesque ontwerp ( klik hier om het product )

te bekijken

رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَن eraan وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَن وَقِ waldrister وَقِنَا عous عَاَا -??

Uitspraak: Rabbana atina fid-dunya hasanatan wa fil 'Akhirati hasanatan waqina' Adhaban-nar

Betekenis: "Onze Heer, geef ons in deze wereld [dat wat] goed is en in de Hierna [dat wat] goed is en ons beschermt tegen de straf van het vuur. "- (Surah al-Baqarah, 2: 201)

Alle goede aspecten van deze wereld zijn opgenomen in de smeekbede die wordt genoemd en erkend in de Ayah, en het zoekt hun toevlucht voor allerlei soorten kwaad. Het plezier van dit leven omvat alle materiële behoeften aan geluk, inclusief ruime huisvesting, vriendschappelijke vrienden, veel voedsel, nuttige kennis, goed werk of handelingen, betere infrastructuur en goede lof, die de TAFSIR -wetenschappers hebben benadrukt over dit onderwerp. Dit zijn allemaal slechts een klein deel van het goed dat gewenst is in dit leven. Het beste gevolg voor het hiernamaals is om het paradijs te verkrijgen, dat ook is om toevlucht te krijgen van de ergste gruwel op de verzamelplaats. Het verwijst ook naar het ontvangen van verschillende zegeningen in het hiernamaals en voorzichtig worden ondervraagd.

Een van de meest prominente duas voor bescherming en redding tegen de hel is: "O Allah, geef ons goodwill of gerechtigheid in de wereld en in het hiernamaals het vuur. "

Deze DUA maakt het vrij duidelijk dat de Superingant bescherming vraagt ​​tegen de hel en succes in dit leven en het hiernamaals.

Verklaring van "Hasanah" woord

De afbeelding hierboven toont de islamitische muurkunst van dua rabbana atina, in blauw en rood arabesk ontwerp ( klik hier om het product te bekijken ) < < < /em>

Een belangrijk en interessant deel van de genoemde DUA is het woord 'Hasanah'. In het Engels betekent het geluk, welzijn enz. Allah Subhanahu Ta'ala heeft het woord hasana gebruikt voor deze wereld en ook voor het hiernamaals.

Allama Alusi, in Tafseer "Ruh al-Ma`ani" citeerde verschillende verklaringen van Sahabah voor het woord "Hasanah": Ali Ibn Abi Talib legde vervolgens de Hasana van de wereld uit en zei: de rechtvaardige vrouw. Ibn Umar zei, goede kinderen en populariteit. Qatada zei, goede gezondheid en voldoende onderhoud. Zei Hasan, religieuze kennis en aanbidding. Suddi (RA) zei, nuttige rijkdom. Jafar zei, de nabijheid van ouderen.

al-alusi na het citeren van de bovenstaande verklaringen: 'Hasana is eigenlijk een brede term. Een specifiek aspect of instrument van welzijn en geluk is hier niet bedoeld. Eerder algemeen en volledig geluk en welzijn zal het doel hier zijn. Onze voorgangers, de Mufassirin, boden niet de bovenstaande meningen om de interpretatie van de Hasanah te specificeren. In plaats daarvan hebben ze voorbeelden gegeven om het gemakkelijker te begrijpen .- (t afseer ahsanul bayan)

Kortom, de Hasana van de wereld en de Hasana van het hiernamaals betekenen dat alle behoeften van mensen in deze wereld en het hiernamaals zijn vervuld en ze hebben geluk, vrede en troost in beide levens.

Lessen van deze DUA:


De afbeelding hierboven toont de islamitische muurkunst van dua rabbana atina, in blauw arabesk ontwerp ( klik hier om het product te bekijken )

Mensen zijn verdeeld in drie categorieën op basis van het doel van het leven. Namelijk:

  1. Sommige mensen beschouwen de wereld als het enige doel in het leven. Geluk, vrede, rijkdom, eer, prestige enz. Zijn de enige doelen van hun leven in het leven van de wereld. Ze doen alles omwille van de wereld. Zelfs als ze bidden, Hajj uitvoeren, Zikir doen, Tasbeeh reciteren, bidden, doen ze het voor de wereld. Als ze deze tasbeeh horen en reciteren, zal de rijkdom toenemen, oefenen ze het met interesse. Maar als ze deze Tasbeeh lezen nadat ze hebben gehoord dat Allah het ermee eens zal zijn of dat ze uit de hel zullen worden gered, dan voelen ze geen interesse om deze akte te doen.
    1. Sommige mensen willen het geluk van deze wereld en willen ook het geluk van het hiernamaals. Ze werken hard voor deze wereld en werken ook hard voor het hiernamaals. Het leven en het geluk van het hiernamaals is echter het belangrijkste voor hen. Als de wereld beschadigd is om het hiernamaals te repareren, accepteren ze de schade van de wereld en houden ze het hiernamaals vast te houden. Ze zijn niet bereid om het hiernamaals te vernietigen voor het geluk van deze wereld. Ja, ze zijn geïnteresseerd in het bereiken van zoveel mogelijk geluk en vrede in deze wereld, terwijl ze het hiernamaals in gedachten houden.
      1. Sommige mensen ontkennen het geluk en de vrede van de wereld. Ze zijn niet bereid om iets voor de wereld te doen. Zelfs bidden tot Allah want het geluk van de wereld wordt neer bekeken. Ze beschouwen het in tegenstelling tot vroomheid om God om iets ter wereld te vragen.
      2. De bovenstaande smeekbede in de heilige koran leert ons matig te zijn zoals hierboven beschreven, los van de hierboven beschreven marginale twee klassen. Dit gebed leert ons uit de twee soorten smal denken hierboven beschreven en cultiveren het vrije denken beschreven in nummer twee.

        Om wereldlijk geluk te stellen als het enige doel of om prioriteit te geven, zal de slechtste beslissing van het menselijk leven zijn. Surah Baqarah Verse 200 die alleen wereldse winst en verlangen veroordelen, zegt: 'Degenen die dergelijke dingen doen, zullen niets krijgen in het hiernamaals.'

        , echter, het volledig ontkennen van de wereld, het ontkennen van de behoeften van de wereld enz. Zal ook de Sunnah van de profeten verlaten. Omdat de profeten tot Allah voor kinderen baden, trouwden, moedigden mensen aan om wettig te verdienen.

        Degenen die prioriteit geven aan het geluk en de vrede van het hiernamaals en wettige middelen aannemen om de behoeften van deze wereld te vervullen en tot Allah te bidden om alle behoeften van beide werelden te vervullen, 'Ze zullen worden beloond voor hun daden (in de wereld -afterlife)' - Surah Baqarah: 202